Trendy w marketingu afiliacyjnym 2019

Marketing afiliacyjny to jedna z najszybciej rozwijających się gałęzi marketingu online. Przewiduję się, że wartość marketingu afiliacyjnego w najbliższych latach wzrośnie do ponad 6,5 miliarda dolarów. Jeżeli chcesz odnieść sukces w branży afiliacyjnej, musisz być na bieżąco z najnowszymi trendami. Na rok 2019 w afiliacji wyróżnia się marketing influencer, wyszukiwanie głosowe, analiza danych i rozwój mobilny.

Trendy w marketingu afiliacyjnym 2019.jpg

Influencer Marketing, a afiliacja

Marketing prowadzony przez osoby prowadzące blogi i vlogi. Treści przekazywane są uznawane za wiarygodne. W ostatnich latach Influencer Marketing zyskał pozycję lidera, a samo określenie było wyszukiwane ponad 300% częściej niż w poprzednim roku. Statystyki pokazują, że osoby rzetelnie prowadzące bloga posiadają ponad 75% zaufania wszystkich użytkowników, a prawie 40% dokonało zakupu produktu promowanego przez Influencera. Na szybki rozwój tej dziedziny marketingu miał wpływ rozwój sieci społecznościowych, gdzie mogą dotrzeć w szybki i prosty sposób do dużego grona odbiorców oraz działania na urządzeniach mobilnych. Dzięki rozwojowi analizy użytkowników Influencer ma możliwość lepszego dostosowania przekazywanej treści.

Wyszukiwanie głosowe

Największe marki na świecie m.in. Apple, Facebook, Google zgodnie twierdzą, że wyszukiwanie głosowe będzie miało ogromny wpływ na podróż użytkownika w sieci. Ponad 50 % wszystkich wyszukiwań ma być przeprowadzanych poprzez wyszukiwanie głosowe. Coraz częściej użytkownicy afiliacji szukają informacji z wykorzystaniem urządzeń mobilnych, które posiadają inteligentne głośniki, dzięki którym możemy wyszukiwać informacji komendami głosowymi. Bardzo ważne jest to, aby wszystkie treści na stronach internetowych zostały zoptymalizowane pod względem SEO oraz przewidywanego zamiaru użytkownika. Dodatkowo optymalizacja obrazów może wpłynąć pozytywnie na wyniki wyszukiwania głosowego.

Analiza danych w sieci afiliacyjnej

W ostatnich latach nastąpił bardzo szybki rozwój możliwości analizy odbiorców, które są wykorzystywane przez sieć afiliacyjną. Każdy uczestnik afiliacji przechodzi inną ścieżkę do konwersji. Analiza ruchu na stronie pozwala zoptymalizować stronę internetową lub kampanię tak, aby przynosiła wysokie zyski. Analiza to jest istotna i korzystna, ale tylko w wypadku, gdy zostaną wyciągnięte odpowiednie wnioski i wprowadzone zmiany. Wszystkie wyciągnięte informację na temat uczestników należy dostosować do wskaźników KPI. Wysoki wskaźnik można uzyskać m.in. poprzez trafność treści, nowości lub wizualizację treści.

Rozwój mobilny

W dzisiejszych czasach coraz więcej użytkowników sieci afiliacyjnych odwiedzają sklep, szukają informacji, dokonują zakupu poprzez telefon. Z tego powodu każdy powinien posiadać bardzo dobrą strategię mobilną i treści dostosowane do telefonów komórkowych. Jest to trend, który był widoczny już w 2018 roku, ale wzrost mobilności użytkowników z pewnością będzie widoczny w kolejnych latach.

Jeśli będziesz miał na uwadze wszystkie trendy na 2019 rok w marketingu afiliacyjnym i dostosujesz się do tych zmian możesz spokojnie czekać na swoje zyski.